مرکز ترجمه ناتی - ناتی سنتر

17:30 - 08:30

شنبه - چهارشنبه

تهران، صادقیه،

بین فلکه اول و دوم

درخواست پیش فاکتور
عکس نوشته

نکات کلیدی برای آزمون ناتی

شما میتوانید با شرکت و قبول شدن در آزمون ناتی 5 امتیاز برای مهاجرت و اقامت دائم در استرالیا به دست بیاورید. این آزمون نسبت به سایر آزمون های زبان راحتتر و کوتاهتر است و حدود 30 دقیقه طول میکشد و نتایج آزمون سریعتر اعلام می شود. با توجه به جدید بودن این آزمون، هنوز سوالهای زیادی برای داوطلب ها در مورد قبولی در آزمون ناتی (NAATI CCL) وجود دارد.

در این مقاله سعی می کنیم تا به تعدادی از سوالات داوطلب های آزمون ناتی جواب دهیم تا مقداری با استراتژی ها مورد نیاز برای قبولی در آزمون ناتی آشنا شده و 5 امتیاز مازاد برای مهاجرت و اقامت دائم در استرالیا را به دست آورید.

1- نمره منفی در آزمون ناتی
عملکرد شما توسط یک سیستم نمره دهی قیاسی ارزیابی خواهد شد. یعنی برای هر اشتباه نمره ای از دست خواهید داد، حتی اگر یک اشتباه را چندین بار مرتکب شوید.

برای عدم دریافت نمره منفی از موارد زیر امتنا کنید:
* حذف کل یا قسمتی از مطالب
* تغییر مفهوم مطالب
* اضافه کردن موارد مازاد به مطالب
* غلط های گرامری
* نداشتن سلاست‌

شما باید دیالوگ را بدون کمی و کاستی و یا اضافه کردن موردی و بدون اشتباه گرامری و کاملا شیوا باید ترجمه کنید. اگر مفهوم مطلب را تغییر دهید، حتما امتاز منفی دریافت خواهید کرد.

2- شنوای فعال بودن را تمرین کنید
شنوای فعال بودن فقط شنوا بودن نیست، بلکه باید مطلب، مفهوم و موارد پشت زمینه ای ارائه شده را کاملا درک کنید. به مطالب ارائه شده در حین آزمون فقط از دیدگاه یک داوطلب آزمون و مطالب ارائه شده توسط ممتحن نگاه نکنید. بلکه شما باید از این دیدگاه نگاه کنید که شما یک مترجم هستید و باید مطلبی را از زبان انگلیسی به زبانی دیگر بین دو شخص ترجمه کنید. این دیالوگ ممکن است در یک کلینیک، مدرسه، دادگاه و غیره باشد. در این شرایط طرفین مکالمه زبان یکدیگر را نمی فهمند و این دو نفر برای درک مسئله فقط به شما متکی هستند. پس شما باستی به صورت کاملا فعال به مکالمه گوش دهید.

3- روی مهارت یادداشت برداری کار کنید
در طول آزمون شما به مقدار زیادی به مهارت یادداشت برداری خود متکی هستند. پس باید تمرین بیشتری در این خصوص انجام دهید. برای مثال میتوانید به سخنرانی ها، ویدئوهای یوتیوب یا رادیو گوش کرده و یادداشت بردارید. نوشتن کلمات کلیدی، زمان، مکان، اسامی، اعداد و غیری بسیار مهم هستند. برای اینکار بهتر است از علامت های ابتکاری خود نیز بهره ببرید.

4- حافظه هود را تقویت کنید
اگرچه شما بانک یاداشت های خود را دارید ولی داشتن حافظه قوی و قدرت بیادآوری سریع و صحیح بسیار مهم است. این مهارت به شما در طول آزمون بسیار کمک خواهد کرد. فقط ارائه معنی در آزمون ناتی مهم نیست. بلکه شما باید مواردی در نورد دقت و صحت مطالب ارائه کنید.

5- سرعت صبحت کردن خود را تنظیم کنید
نباید سریع یا آهسته صحبت کنید. ولی باید شمرده صحبت کنید و از مکث کردن خودداری کنید.

6- زبان ضعیف خود را تشخیص دهید. ببینید در کدام زبان نیاز به تمرین بیشتری دارید و تمرینات خود را در آن زبان بیشتر و بیشتر کنید. منابع زیادی برای تمرین در این خصوص وجود دارندو میتوانید مطالبی در خصوص زندگی اجتمائی در استرالیا، مانند حقوق، تحصیلات، اقتصاد و غیره را مطالعه کنید.

نوشته شده توسط:
Published on